|
||||
|
||||
Popis CS | ||||
Historie obce: První písemná zmínka o obci je z roku 1760. Obec vzniká teprve s objevením cerného uhlí. Predstavuje severní cást rosicko-oslavanské kamenouhelné pánve, která se radí k nejstarším, nejmenším a také i k nejkvalitnejším cernouhelným revírum v ceských zemích. Cerné uhlí se v Zastávce težilo témer 180 let. Težila se zde také kamencová bridlice. Politicky Zastávka vznikla na základe vyhlášky c.k. místodržitele ze dne 5. zárí 1875 v katastru okolních obcí Babice, Príbram a Rosice. Nová samostatná obec dostala jméno Boží Požehnání (nem. Segen Gottes), které pochází z názvu uhelného pole "Segen Gottes Grube". Od roku 1920 nese jméno Zastávka. Delnická Zastávka jako soucást rosicko-oslavanského revíru sehrála duležitou úlohu v generálních stávkách horníku v prosinci roku 1920 a na prelomu let 1932 a 1933. Se vznikem ceskoslovenského státu došlo v Zastávce také k rozvinutejšímu stavebnímu ruchu. Roku 1924 byla dána do užívání budova Revírní bratrské pokladny (nyní Dum zdraví), naproti zacal vyrustat Delnický dum. Dne 2. zárí 1928 byl slavnostne zahájen provoz sokolovny. Poslední nákladnou stavbou byla nová školní budova otevrená v roce 1932. Historie trati: V letech 1853–1855 byla mezi Brnem a Božím Požehnáním vystavena železnice. Projekt pripravili E. J. Herring a A. Rahn (majitel dolu ve Zbýšove), kterí spolu s brnenskými podnikateli založili spolecnost Brnensko-rosická dráha pro stavbu dráhy z Brna do Božího Požehnání. V roce 1862 byl zahájen provoz na krídelní trati odbocující z Božího Požehnání k jednotlivým dolum a koncící ve Zbýšove u dolu Simson. V roce 1872 byla tato trat prodloužena až k dolu Anna a v roce 1873 se na tomto úseku zahájil provoz. E. J. Herring usiloval o další prodloužení trate z Tetcic na Znojmo, nakonec však z projektu sešlo a zvítezila Spolecnost státní dráhy (StEG), která vystavela železnici z Vídne a Znojma do Brna s napojením na Brnensko-rosickou dráhu ve Strelících. Tím dostává Brnensko-rosická dráha nový význam. V roce 1870 je provoz na Brnensko-rosické dráze pronajat spolecnosti StEG, která v roce 1879 nakonec prebírá veškerý provoz, a spolecnost Brnensko-rosické dráhy koncí. V roce 1871 E. J. Herring požádal o udelení koncese na stavbu trate z Božího Požehnání pres Trebíc do Jihlavy, která se mela stát soucástí zamýšlené Ceskomoravské transverzální dráhy. Na podzim roku 1871 však E. J. Herring náhle umírá. Jeho myšlenka se stala skutecností o 15 let pozdeji. Po slavnostním otevrení byla trat z Božího Požehnání do Okríšek predána do pravidelného provozu 4. cervna 1886. Cache se nenachází v železnicní trati, takže ji tam v zájmu vlastní bezpecnosti nehledejte. Krabicka je vetší mikro. Pokud vás šipka stále tahá do nesmyslných míst, nebojte se použít hint. Snažil jsem se to premerovat, v terénu to bylo ok, ale podle leteckejch map je to trochu špatne. Omlouvám se a kdyžtak budu rád za upresnení. Prístup v noci samozrejme není omezen, ale z duvodu výskytu podivných individuí bych nerad nutil kacery riskovat zdraví. Každopádne na 99% bez problému. |
||||
Nápověda
[Rozluštit] |
||||
|
||||
10.10.2013 saint21 Nalezl cache | ||||
Nalezeno. Díky za keš | ||||
16.09.2010 Lukass2 Nalezl cache | ||||
17:10 Nalezeno při přestupování. (Zne/Vy)užil jsem výhody IDS JMK a na jízdenku označenou již v Náměšti se už vracel z Brna. A ještě tužím, že jsem si zapomněl tužku. Fotolog je na gc.com. Logováno do čistého logbooku. Díky za pěkný výhled na stanici. |
||||
04.04.2010 Jazzlinka Nalezl cache | ||||
19:39 Lávka nad kolejištem je hodne podobná té v naší domovské železnicní stanici. A stejne jako u nás, více lidí riskuje radeji prechod pres koleje. Nalezeno snadno, pro lidi na peróne jsme asi byla podezrelá tlupa. Díky za cache | ||||
17.01.2009 JKLD Nalezl cache | ||||
12:50 - nalezeno (JKL) pri odlovu na trase Vysoké Popovice, Zastávka, Rosice. Díky! | ||||
[Zobrazit všechny logy] |