oc-Logo
Uživatel:  Heslo:  

 
hledat waypoint:

kvíz Obtížnost: 1.5 z 5.0 Terén: 1.5 z 5.0 Velociped založil metaathron

Velikost: Mikro
Status: Archivovaná
Ukryto: 29.07.2012
Vytvořeno: 17.06.2013
Poslední úprava: 02.01.2016
waypoint: OZ023C
Naleznete také na: geocaching.com

1 nalezeno
0 nenalezeno
0 komentářů
0 sleduje
5781 návštěv

Česká Republika
Souřadnice se zobrazí po přihlášení.
Popis   CS, EN  

Tato jednoduchá vyhledávací mysterka má za úkol pouze částečně ochránit keš před vandaly, kteří ničí keše a vybírají si tradičky, neboť u nich nemusí počítat, kde jsou.

Na výchozích souřadnicích samozřejmě keš nehledejte. Nachází se tam pouze prodejna jízdních kol.

Keš je vzdálena do 500m vzdušnou čarou od úvodních souřadnic.

VELOCIPÉD A JEHO VÝVOJ

Velocipéd, latinsky "rychlá noha", je zastřešující termín pro všechny člověkem poháněné pozemní dopravní prostředky s jedním nebo více koly. Často však bývá použit jako synonymum pro vysoké kolo.

Jako první velocipéd se dá označit vynález Karla von Draise. Bicykl s otočným předním kolem byl poháněný odrážením nohou od země.

Vylepšení v podobě pedálů pevně spojených s osou předního kola vymyslel kolem roku 1861 Pierre Michaux. Velocipéd byl pak upravován například vypletením předního kola dráty místo plného kola a gumovými obručemi.

Na konci 19. století se rozšířila takzvaná vysoká kola, která jsou nejvíce známá z historických fotografií. Tato kola vznikla, protože se díky malému zadnímu a velkému přednímu kolu více využila síla přenášená z nohou na poháněné kolo. Mělo to ovšem velkou nevýhodu v nestabilitě a nebezpečnosti pádu z kola. Na takto vysokém kole ale nemohli jezdit všichni, proto byl vynalezen tzv. tricykl - tříkolka se dvěma velkými koly vzadu a jedním malým vepředu, které bylo bud uprostřed nebo přímo před jedním ze zadních kol. Jejich výhodou byla stabilita a možnost jízdy dvou osob najednou.

Další vývoj vedl k řetězovým převodům a prodloužení vidlic ramen vysokého kola. Toto kolo se nazývalo "kangaroo" neboli klokan. Potom se ukázalo, že vhodně zvolenými převody se dá na nízkém kole dosáhnout stejné rychlosti jako na vysokém. Byl zkonstruován tzv. "bezpečnostní bicykl".

První předchůdce dnešního nízkého kola byl nazván "Rover Safery." Rovery postupně převálcovaly na závodních drahách vysoká kola a tak jejich obliba stoupala. Tehdy už mělo kolo pneumatiky, ale chyběly mu brzdy a volnoběžka, to znamená, že když se otáčelo kolo, otáčely se i pedály.

K těmto nízkým kolům přidejte brzdy, "cvrčka", přehazovačku, světla a blatníky a máte před sebou něco, co se docela podobá dnešním bicyklům.

VÝPOČET SOUŘADNIC

Teď k jednoduchému výpočtu. Kde hledat všichni jistě víte.

ABCD je letopočet, kdy byla vynalezena draisina či drezína.

EFGH je letopočet, ve kterém spatřil světlo světa Safety Rover.

Víc po vás chtít nebudu. Pouze výpočet:

N 50° (B-G)(B-F+2A).(A)(H)(2*C)
E 015° (H-E)(B-A).(G-2A)(G-B)(E+C)

UMÍSTĚNÍ KEŠE

Keš není umístěná na nějakém náhodném místě. Mnozí si vzpomenou, co blízko keše kdysi bývalo. Pokud by někdo našel fotku objektu, který mám na mysli, prosím, přiložte k logu nebo mi ji pošlete.

Krabička je micro pouze s logbookem a tužkou, blízko silnice. S přesnou navigací, nebo podle fotomapy ale nemusíte nikde dlouho tápat. Je to jeden ze dvou geoobjektů.

Neparkujte ani nezastavujte svými geovozy tam, kde se nemá. Parkoviště se nachází u domu přes silnici, přímo naproti keši.

Keš je také velice dobře přístupná na kole a prostřednictvím MHD.

Keš umisťujte do skrýše zezadu, seříznutou částí dolů a směrem k silnici. Pak lehce zapadne na své místo.

Zkontrolovat správnost souřadnic můžete na GeoChecker.com.

Nápověda   [Rozluštit]

an zntargxh armncefv


A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z


Záznamy   nalezeno 1x nenalezeno 0x 0x   

03.01.2014 Roman-tik Nalezl cache

Odloveno 4.11.2012 na geocaching.com - viz:

Vylušteno už nejakou dobu, dnes konecne byla cesta kolem (ale bez kola). Díky za keš. 

 

Díky za keš. 

Výpočet stránky: 0.008 sec
Generování stránky: 0.003 sec
Ochrana osobních dat | Impresum
Kontakt | Mapa stránek