|
||||
|
||||
Popis CS, EN | ||||
Tato jednoduchá vyhledávací mysterka má za úkol pouze ?áste?n? ochránit keš p?ed vandaly, kte?í ni?í keše a vybírají si tradi?ky, nebo? u nich nemusí po?ítat, kde jsou. Na výchozích sou?adnicích samoz?ejm? keš nehledejte. Nachází se tam pouze prodejna jízdních kol. Keš je vzdálena do 500m vzdušnou ?arou od úvodních sou?adnic. VELOCIPÉD A JEHO VÝVOJVelocipéd, latinsky "rychlá noha", je zast?ešující termín pro všechny ?lov?kem pohán?né pozemní dopravní prost?edky s jedním nebo více koly. ?asto však bývá pouit jako synonymum pro vysoké kolo. Jako první velocipéd se dá ozna?it vynález Karla von Draise. Bicykl s oto?ným p?edním kolem byl pohán?ný odráením nohou od zem?. Vylepšení v podob? pedál? pevn? spojených s osou p?edního kola vymyslel kolem roku 1861 Pierre Michaux. Velocipéd byl pak upravován nap?íklad vypletením p?edního kola dráty místo plného kola a gumovými obru?emi. Na konci 19. století se rozší?ila takzvaná vysoká kola, která jsou nejvíce známá z historických fotografií. Tato kola vznikla, protoe se díky malému zadnímu a velkému p?ednímu kolu více vyuila síla p?enášená z nohou na pohán?né kolo. M?lo to ovšem velkou nevýhodu v nestabilit? a nebezpe?nosti pádu z kola. Na takto vysokém kole ale nemohli jezdit všichni, proto byl vynalezen tzv. tricykl - t?íkolka se dv?ma velkými koly vzadu a jedním malým vep?edu, které bylo bud uprost?ed nebo p?ímo p?ed jedním ze zadních kol. Jejich výhodou byla stabilita a monost jízdy dvou osob najednou. Další vývoj vedl k ?et?zovým p?evod?m a prodlouení vidlic ramen vysokého kola. Toto kolo se nazývalo "kangaroo" neboli klokan. Potom se ukázalo, e vhodn? zvolenými p?evody se dá na nízkém kole dosáhnout stejné rychlosti jako na vysokém. Byl zkonstruován tzv. "bezpe?nostní bicykl". První p?edch?dce dnešního nízkého kola byl nazván "Rover Safery." Rovery postupn? p?eválcovaly na závodních drahách vysoká kola a tak jejich obliba stoupala. Tehdy u m?lo kolo pneumatiky, ale chyb?ly mu brzdy a volnob?ka, to znamená, e kdy se otá?elo kolo, otá?ely se i pedály. K t?mto nízkým kol?m p?idejte brzdy, "cvr?ka", p?ehazova?ku, sv?tla a blatníky a máte p?ed sebou n?co, co se docela podobá dnešním bicykl?m. VÝPO?ET SOU?ADNICTe? k jednoduchému výpo?tu. Kde hledat všichni jist? víte. ABCD je letopo?et, kdy byla vynalezena draisina ?i drezína. EFGH je letopo?et, ve kterém spat?il sv?tlo sv?ta Safety Rover. Víc po vás chtít nebudu. Pouze výpo?et: N 50° (B-G)(B-F+2A).(A)(H)(2*C) |
||||
Nápověda
[Rozluštit] |
||||
|
||||
Záznamy
1x
0x
0x
|
||||
03.01.2014 Roman-tik Nalezl cache | ||||
Odloveno 4.11.2012 na geocaching.com - viz: Vylušteno u nejakou dobu, dnes konecne byla cesta kolem (ale bez kola). Díky za keš.
Díky za keš. |
||||