|
||||
|
||||
Popis CS, EN | ||||
Tato jednoduchá vyhledávací mysterka má za úkol pouze částečně ochránit keš před vandaly, kteří ničí keše a vybírají si tradičky, neboť u nich nemusí počítat, kde jsou. Na výchozích souřadnicích samozřejmě keš nehledejte. Nachází se tam pouze prodejna jízdních kol. Keš je vzdálena do 500m vzdušnou čarou od úvodních souřadnic. VELOCIPÉD A JEHO VÝVOJVelocipéd, latinsky "rychlá noha", je zastřešující termín pro všechny člověkem poháněné pozemní dopravní prostředky s jedním nebo více koly. Často však bývá použit jako synonymum pro vysoké kolo. Jako první velocipéd se dá označit vynález Karla von Draise. Bicykl s otočným předním kolem byl poháněný odrážením nohou od země. Vylepšení v podobě pedálů pevně spojených s osou předního kola vymyslel kolem roku 1861 Pierre Michaux. Velocipéd byl pak upravován například vypletením předního kola dráty místo plného kola a gumovými obručemi. Na konci 19. století se rozšířila takzvaná vysoká kola, která jsou nejvíce známá z historických fotografií. Tato kola vznikla, protože se díky malému zadnímu a velkému přednímu kolu více využila síla přenášená z nohou na poháněné kolo. Mělo to ovšem velkou nevýhodu v nestabilitě a nebezpečnosti pádu z kola. Na takto vysokém kole ale nemohli jezdit všichni, proto byl vynalezen tzv. tricykl - tříkolka se dvěma velkými koly vzadu a jedním malým vepředu, které bylo bud uprostřed nebo přímo před jedním ze zadních kol. Jejich výhodou byla stabilita a možnost jízdy dvou osob najednou. Další vývoj vedl k řetězovým převodům a prodloužení vidlic ramen vysokého kola. Toto kolo se nazývalo "kangaroo" neboli klokan. Potom se ukázalo, že vhodně zvolenými převody se dá na nízkém kole dosáhnout stejné rychlosti jako na vysokém. Byl zkonstruován tzv. "bezpečnostní bicykl". První předchůdce dnešního nízkého kola byl nazván "Rover Safery." Rovery postupně převálcovaly na závodních drahách vysoká kola a tak jejich obliba stoupala. Tehdy už mělo kolo pneumatiky, ale chyběly mu brzdy a volnoběžka, to znamená, že když se otáčelo kolo, otáčely se i pedály. K těmto nízkým kolům přidejte brzdy, "cvrčka", přehazovačku, světla a blatníky a máte před sebou něco, co se docela podobá dnešním bicyklům. VÝPOČET SOUŘADNICTeď k jednoduchému výpočtu. Kde hledat všichni jistě víte. ABCD je letopočet, kdy byla vynalezena draisina či drezína. EFGH je letopočet, ve kterém spatřil světlo světa Safety Rover. Víc po vás chtít nebudu. Pouze výpočet: N 50° (B-G)(B-F+2A).(A)(H)(2*C) |
||||
Nápověda
|
||||
|
||||
Záznamy
1x
0x
0x
|
||||
03.01.2014 Roman-tik Nalezl cache | ||||
Odloveno 4.11.2012 na geocaching.com - viz: Vylušteno už nejakou dobu, dnes konecne byla cesta kolem (ale bez kola). Díky za keš.
Díky za keš. |
||||