oc-Logo
Uživatel:  Heslo:  

 
hledat waypoint:

kvíz Obtížnost: 3.0 z 5.0 Terén: 1.5 z 5.0 Teplicko-trutnovska lokálka založil maaaca

Velikost: Normální
Status: Archivovaná
Ukryto: 12.08.2007
Vytvořeno: 31.08.2007
Poslední úprava: 05.09.2008
waypoint: OZ00E1
Naleznete také na: geocaching.com

2 nalezeno
0 nenalezeno
0 komentářů
1 sleduje
6069 návštěv

Česká Republika
Souřadnice se zobrazí po přihlášení.
Popis   CS  

TEPLICKO-TRUTNOVSKÁ LOKÁLKA

Trutnov střed

Vážení kešeři, tímto bych vás chtěl pozvat na tuto kouzelnou trať vedoucí z Trutnova do Teplic nad Metují, objíždějící z větší části Teplicko-adršpašské skály. Jelikož nevěřim, že se vláčkem při vašem honu za body stihnete svézt, tak jsem pro Vás připravil tuto virtuální jízdu, během které budeme sbírat indicie. Než nastoupíme řekneme si něco o její historii.

Trutnov střed Radvanice
Staniční budovy Trutnov střed a Radvanice.

Se stavbou této trati se začalo v roce 1906. Stavitelem byl vídeňský podnikatel Gross. Zaústění tratě do teplické stanice si vynutilo rozšíření a prodloužení jejího kolejiště. Byla zde postavena vodárna s remízou pro jednu lokomotivu. 32 km dlouhá trať měla statut soukromé dráhy se státním provozem až do odtržení pohraničního území naší republiky, kdy se stala součástí sítě Německých říšských drah. Po druhé světové válce byla zestátněna. Koncem padesátých let dochází na trati k odvolání výpravčích a její provoz je dirigován dispečerem v Radvanicích, který byl počátkem šedesátých let převeden do Teplic nad Metují. Tato lokálka sloužila k přepravě sklářského písku těženého v Adršpachu (=> Pískovna), měděné rudy z dolů v Jívce a uhlí z Radvanic. V osobní dopravě pak návštěvníkům skal. To je vše co sem o této trati zjistil z knih a vygooglil.

Stojíme na perónu trutnovského nádraží před námi netrpělivě běží motor motoráku, neváháme a nasedáme. Sedneme na nepříliš pohodlnou sedacku a začíná nás zajímat číslo této tratě. (A) Vlak se rozjíždí a z okýnka můžeme sledovat panorama centra Trutnova. První stanicí na které stavíme je Trutnov střed. Staniční budova nepůsobí přílíš vábně, začínáme se rozhlížet po voze a možná nad dveřmi vidíme v jakém motoráku vlastně to sedíme. (B; zajímá nás nové značení řady - první 3 čísla) Jedeme dál. Trutnov zastávka. Ještě než dojedeme na další zastávku budeme na chvíli součástí unikátního jevu - křížení dvou mostů nad sebou, pod námi vede silnice, nad námi trať C. Po krátké chvilce zastavíme na zastávce Lhota u Trutnova. Na střeše přístřešku se pomalu ale jistě začíná rozrůstat tráva a jiná zeleň. Motor řve, vlak v zatáčkách nepříjemně píská, Další stanicí budou Petříkovice. Známé běžkařské východisko do hor Jestřebích. Po jaké turistické značce se dostaneme na jejich hřeben? (červená = 8; modrá = 6; zelená = 2; žlutá = 3; D) Motorák několikrát za sebou troubí. Přejíždíme nechráněný přejezd a stále stoupáme na Chvaleč. Obec nejdříve lehce objedeme a nakonec zastavujeme. Jaké číslo zóny je přiřazeno této obci v rámci IDS Iredo? (E) Motor opět řve naplno, těžko se rozjíždíme do kopce. Jedeme. Po pravé ruce míjíme budovy bývalých uhelných dolů. Zastavujeme ve stanici. Jelikož už víme o uhelné minulosti této obce nepřekvapí nás rozlehlé kolejiště, které sloužívalo k nakládce uhlí do vagónů. Ve kterém roce se tady asi přestalo s těžbou uhlí? (F) Čekáme. Strojvedoucí zašel do staniční budovy asi přehodit výhybku, protože se tady vyhýbáme s protijedoucím vlakem. Po příjezdu motoráku od Teplic můžeme pokračovat v cestě. Projíždíme krásným lesem napravo sráz, bukový les posetý kameny, prostě nádhera. Za pár minut příjíždíme do Janovic. Pohled na skály nám říká, že už blížíme k našemu cíli. Kolik kilometrů jsme to ujeli od stanice Trutnov střed? (G) Rozjedeme se, ale po chvilce opět stavíme na zastávce Hodkovice. Ve vsi zahlédneme kapli s pamětní deskou vojína československé armády Daniela Baly, který zde byl v dobách okolo Mnichova zavražděn členy Freikorpsu a místními sfanatizovanými Henleinovci. Tato zastávka je nejvýše položená na trati. Kolik metrů to má cestující, který zde vystoupil na silnici? (mapy.cz, předpokládám, že jde poctivě po cestičce; 100 m = 3; 130 m = 1; 160 m = 7; 210 m = 6; H) Vlak houká. Přejíždíme nechráněný přejezd a ocitneme se na nejvyšším bodě trati, po chvíli začínáme klesat. Vlevo se objevuje továrna. Vlak brzdí. Horní Adršpach. Kolik znaků má prostřední část v názvu továrny? (I; liché číslo; k. s., s. r. o., a. s., v. o. s. a podobné zkratky ignorujte) Teď nás čeká asi nejhezčí část jízdy. Po projetí okolo Havraního města se nám otevírá pohled na skalní město. Projíždíme okolo vstupu do skal, po chvíli i do pískovny a stavíme ve stanici Adršpach. Koukneme na hodinky a zjistíme, že už uběhla skoro hodina od našeho nástupu do vlaku. Jak dlouho jede podle platného jízdního řádu první ranní vlak z Trutnova hl. n. do Ádru? (J; v minutách). Vyrážíme. Do Teplic je to už coby kamenem dohodil. Projíždíme Bučnicí a stavíme na zastávce Teplice n. M. skály. Dveře se zavřeli a jedeme. Napravo vidíme vstup do Teplických skal a hotel Orlík. Jedeme po úpatí Lysého vrchu, jak je vysoký? (K) Už jsme v Teplicích. Vlevo míjíme školu, městský úřad a už přejíždíme po mostě, který uzavírá náměstí. Teplice n. M. zastávka nenechá na sebe dlouho čekat. Po nástupu/výstupu cestujících se naposledy rozjíždíme. Čeká nás ještě cca 200 m dlouhý tunel, za ním přejezd a jsme v cíli. Teď už si jen zjistit jak dlouho jel toto odpolední vlak v roce 1918 (L; v minutách; myšleno celou trať). Dojeli jsme na výchozí souřadnice do stanice Teplice nad Metují. Poslední co nás bude zajímat je rozsah služeb pro cestující poskytovaných v této stanici (M; myšleno počet obrázků).

Janovice u Trutnova Motorák v Teplicích
Zastávka Janovice u Trutnova, motorák chystající se odpojit zadní vagón v Teplicích.


JAK NA TO?

Řešení na vás čeká kompletně na internetu. Obsahují ho pouze české weby. Čísla, které naleznete v jednotlivých bodech ciferizujte (tj. sčítat mezi sebou dokud to jde, např.: 999 => 9 + 9 + 9 = 27 => 2 + 7 = 9). V případě nějakých nejasností mě neváhejte kontaktovat.

Adršpach

N 50° (I) (M), (K) (H - A) (F)'
E 016° (J + L), (G - 1) (B - C - D) (E - J - 1)'

Click to verify coordinates

!!! To neni vše - k logu přiložte fotku vlaku, pořízenou na této trati nebo v Teplicích ve stanici. (Něco jezdí i v noci :))

PŘI ODLOVU BUĎTE OPATRNÍ, NEPOUŽÍVEJTE HRUBOU SÍLU A KEŠ OPĚT ŘÁDNĚ ZAMASKUJTE!


Přehled stanic a zastávek
Trutnov hlavní nádraží (415m) [TU]
Trutnov střed (400m) [TU]
Trutnov zastávkaNeobsazená zastávka (390m) [TU]
Lhota u TrutnovaNeobsazená zastávka (425m) [TU]
PetříkoviceNeobsazená zastávka (450m) [TU]
ChvalečNeobsazená zastávka (515m) [TU]
RadvaniceNeobsazená zastávka (580m) [TU]
Janovice u TrutnovaNeobsazená zastávka (565m) [TU]
Hodkovice u TrutnovaNeobsazená zastávka (595m) [TU]
Horní AdršpachNeobsazená zastávka (560m) [NA]
Adršpach (505m) [NA]
Teplice nad Metují skályNeobsazená zastávka (485m) [NA]
Teplice nad Metují zastávka (475m) [NA]
Teplice nad Metují (470m) [NA]

 

 

 

Adršpach

 

 

 

 


Nápověda  

[CZ]do leza ti mce rven ym, ne ninutnepou zitna sili


Záznamy   nalezeno 2x nenalezeno 0x 0x   

12.06.2010 sparrow Nalezl cache
Nalezeno ještě na gc.com:

09:35

Než jsem vydal do tohoto krásného kraje, zapátral jsem v šuplíku a vypadla na me tahle dríve vyluštená. Pri cekání na vlak se zbytkem výpravy jsem si ji odlovil. Díky za keš i za povídání o lokálce.
08.09.2008 ladabohac Nalezl cache
nalezeno , díky
Výpočet stránky: 0.005 sec
Generování stránky: 0.002 sec
Ochrana osobních dat | Impresum
Kontakt | Mapa stránek