oc-Logo
Uživatel:  Heslo:  

 
hledat waypoint:

Tradiční cache Obtížnost: 1.0 z 5.0 Terén: 1.5 z 5.0 Všetaty nádraží založil PPavel
Nádražní cache. Pri vystoupení z vlaku není potreba precházet koleje.

Velikost: Malá
Časová náročnost: 0:10 h  Délka: k.A.
Status: Připravena k hledání
Ukryto: 27.12.2007
Vytvořeno: 27.12.2007
Poslední úprava: 27.12.2007
waypoint: OZ00F0
Naleznete také na: geocaching.com

2 nalezeno
0 nenalezeno
0 komentářů
1 sleduje
6620 návštěv

Česká Republika
Souřadnice se zobrazí po přihlášení.
Popis   CS  

Všetaty jsou križovatkou dvou tratí - Ceské severní a Severozápadní. První byla budována v letech 1862 - 1865 z Kralup pres Neratovice, Všetaty a Mladou Boleslav do Turnova. V dobe výstavby byly Všetaty a Neratovice bezvýznamnými zemedelskými vesnicemi, takže zde nebyly zrízeny ani stanice. Teprve druhá trat spojující Víden s Dráždany a Berlínem vybudovaná v letech 1862 - 1873 prinesla zmenu. Stavba všetatského nádraží zacala v roce 1872 a v následujícím roce byla dokoncena. Každá z tratí mela své nástupište, prednostu, výpravcí, pokladnu i své zamestnance a jejich provoz zajištovaly soukromé spolecnosti. Silnicní závory byly obsluhovány rucne z budky umístené mezi obema tratemi. V míste dnešního lokomotivního depa byla tocna lokomotiv a probíhalo zde doplnování uhlím a vodou.
Budova nádraží je dvouposchodová. První a druhé poschodí obývali prednosta a výpravcí, prízemí sloužilo jako odbavovací hala s dvema pokladnami, vrátnicí a úschovnou zavazadel. K budove priléhala prízemní stavba v níž byla umístena cekárna a restaurace. Pozdeji byl pristaven další objekt - dopravní kancelár a kancelár prednosty stanice. Na tuto budovu navazovala kolna na uhlí, chlívky hospodárského zvírectva, prádelna, lampárna, útulek posunovacu a další provozní místnosti. V pokracování budov byla zahrádka osazená nekolika brízkami, kvetinami, trávníkem a lavickami pro cestující verejnost. Celý areál stanice byl oplocen, na prístupových cestách opatren vraty a pro strežení celého obvodu byl urcen ve dne i v noci hlídac. Prístupová cesta ke stanicní budove byla lemována z obou stran živým plotem pravidelne stríhaným a upravovaným.
K obcerstvení cestujících i stravování zamestnancu sloužily dve místnosti nádražní restaurace. Její zamestnanci nabízeli u vlaku obcerstvení, v dobe okurkové sklizne i rychlokvašené okurky. U každého vlaku bylo slyšet typické volání "Horké párky, studené pivo".
Cas pokrocil a mnohé se již stalo nostalgickou minulostí. Parní lokomotivy byly nahrazeny motorovými a elektrickými a podstatne se zlepšilo zabezpecní provozu. Do cinnosti bylo uvedeno moderní reléové zabezpecovací zarízení, které umožnuje rízení provozu z jednoho stanovište. To je umísteno v horním patre budovy u prejezdu.

Nápověda   [Rozluštit]

CBq fgebzrz.


A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Obrázky     
Všetaty nádraží
Všetaty nádraží
Všetaty nádraží
Všetaty nádraží
Všetaty nádraží
Všetaty nádraží
 

Záznamy   nalezeno 2x nenalezeno 0x 0x   

08.01.2010 D0GW4LK3R Nalezl cache
Keš nalezena dnes odpoledne na cestě domů. Na sněhu v zimě je tu potřeba trochu opatrnosti. Nalezeno v pohodě. Keš jsem si vybral na OpenGC.cz a zjistil, že je také na GC.com. Děkuji za pěknou keš. TNLNSL, TFTC.
23.08.2008 Housle Nalezl cache
Nalezena na ceste Tábor-Mělník a zpět Díky za ní
Výpočet stránky: 0.006 sec
Generování stránky: 0.002 sec
Ochrana osobních dat | Impresum
Kontakt | Mapa stránek