|
Všetaty jsou križovatkou dvou tratí - Ceské severní a Severozápadní. První byla budována v letech 1862 - 1865 z Kralup pres Neratovice, Všetaty a Mladou Boleslav do Turnova. V dobe výstavby byly Všetaty a Neratovice bezvýznamnými zemedelskými vesnicemi, takže zde nebyly zrízeny ani stanice. Teprve druhá trat spojující Víden s Dráždany a Berlínem vybudovaná v letech 1862 - 1873 prinesla zmenu. Stavba všetatského nádraží zacala v roce 1872 a v následujícím roce byla dokoncena. Každá z tratí mela své nástupište, prednostu, výpravcí, pokladnu i své zamestnance a jejich provoz zajištovaly soukromé spolecnosti. Silnicní závory byly obsluhovány rucne z budky umístené mezi obema tratemi. V míste dnešního lokomotivního depa byla tocna lokomotiv a probíhalo zde doplnování uhlím a vodou. Budova nádraží je dvouposchodová. První a druhé poschodí obývali prednosta a výpravcí, prízemí sloužilo jako odbavovací hala s dvema pokladnami, vrátnicí a úschovnou zavazadel. K budove priléhala prízemní stavba v níž byla umístena cekárna a restaurace. Pozdeji byl pristaven další objekt - dopravní kancelár a kancelár prednosty stanice. Na tuto budovu navazovala kolna na uhlí, chlívky hospodárského zvírectva, prádelna, lampárna, útulek posunovacu a další provozní místnosti. V pokracování budov byla zahrádka osazená nekolika brízkami, kvetinami, trávníkem a lavickami pro cestující verejnost. Celý areál stanice byl oplocen, na prístupových cestách opatren vraty a pro strežení celého obvodu byl urcen ve dne i v noci hlídac. Prístupová cesta ke stanicní budove byla lemována z obou stran živým plotem pravidelne stríhaným a upravovaným. K obcerstvení cestujících i stravování zamestnancu sloužily dve místnosti nádražní restaurace. Její zamestnanci nabízeli u vlaku obcerstvení, v dobe okurkové sklizne i rychlokvašené okurky. U každého vlaku bylo slyšet typické volání "Horké párky, studené pivo". Cas pokrocil a mnohé se již stalo nostalgickou minulostí. Parní lokomotivy byly nahrazeny motorovými a elektrickými a podstatne se zlepšilo zabezpecní provozu. Do cinnosti bylo uvedeno moderní reléové zabezpecovací zarízení, které umožnuje rízení provozu z jednoho stanovište. To je umísteno v horním patre budovy u prejezdu.
|
CBq fgebzrz.
|
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
|
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
|
|
|
Všetaty nádraží |
Všetaty nádraží |
Všetaty nádraží |
|
|
|
|
|
|
Keš nalezena dnes odpoledne na cestě domů. Na sněhu v zimě je tu potřeba trochu opatrnosti. Nalezeno v pohodě. Keš jsem si vybral na OpenGC.cz a zjistil, že je také na GC.com. Děkuji za pěknou keš. TNLNSL, TFTC.
|
|
|
Nalezena na ceste Tábor-Mělník a zpět Díky za ní
|
|