|
|||||
|
|||||
Popis CS | |||||
Prask trolejbusyNejstar zmnka o monosti provozu trolejbus? v Praze se objevila ji v listopadu 1901, kdy vde?sk firma Ganz nabdla Elektrickm podnik?m hl. m. Prahy zaveden trolejbus?. Elektrick podniky vak nabdku zamtly, protoe se v t dob? zam??ily na provoz a vznik novch trat praskch tramvaj. V roce 1934 vznikl nvrh trat? HanspaulkaO?echovka. Veden trat? bylo pozd?ji up?esn?no na sek Sv. Mat?jVozovna St?eovice, a tra? byla slavnostn? otev?ena 28. 8. 1936. Tento provoz se velmi osv?d?il, a tak se p?istoupilo k zaveden dal linky, kter m?la spojovat And?l s Walterovou tovrnou v Jinonicch p?es Santoku a Malvazinky. Mezi lety 1945 a 1948 dolo k rozvoji trolejbusov dopravy z centra Prahy na Smchov a ke Strahovskmu stadionu. Mezi lety 1949 a 1954 vznikla naprost v?tina tehdej trolejbusov st?. Stav?lo se na Vinohradech, ikov? ?i v Buben?i, dodvno bylo mnoho novch voz?, hlavn? pak z tehdejho podniku Vagonka Tatra Smchov (pozd?ji ?KD vozy typu Tatra T 400). Na pln odleh?en tramvajov dopravy navzal dal, Vhledov pln Dopravnho podniku hl. m. Prahy do roku 1960, (tedy pro prvn dv? p?tiletky). Podle n?j m?lo dojt k obsluze i obc mimo Velkou Prahu trolejbusovmi linkami. Vznikla tak nap?klad trolejbusov tra? Libe? (U K?e)ProsekLet?any?akovice (tovrna Avia) nebo tra? Smchov (Na jezd?)Velk Chuchle. Maximlnho rozsahu, celkov dlky 56,876 km, doshla prask trolejbusov s? v b?eznu roku 1959. V tme roce vak u dolo ke zruen nejstar trati a jejm nahrazen autobusy. Tento osud potkalo tak mnoho v tto dob? rozestav?nch trolejbusovch trat, podl na celkov doprav? tak pro trolejbusy klesal a naopak pro autobusy rostl. Levn sov?tsk ropa a rozvoj autobusov dopravy d?ve nevdanou rychlost zasadil praskm trolejbus?m posledn rnu. Nov koncepce, kde m?la bt pte? s? metra dopl?ovan autobusy ji nepo?tala s trolejbusy. Trolejbusov provoz v Praze skon?il k 16. ?jnu 1972. O cache:Cache se nalz v mst? manipula?n smy?ky odkud byl p?ed p?lnoc dne 15. ?jna 1972 vypraven posledn trolejbus. Praha 10 zde spole?n? s Dopravnm podnikem hl.m. Prahy a spole?nost Sekyra group upravila nov par?k. Dlaba byla dopln?na o plochu zastvky, tzv. zastvkov ozna?nk s ?slem linky (ozna?nk na mst? u nen, je otzka jestli byl odmontovn aby nebyl ukraden, nebo jestli byl ukraden, pozn. autora), pam?tn desku a dv? pole trolejbusovho veden s p?vodnmi trolejbusovmi sloupy. Foto: CC BY-SA: J?, VOKATY Zdroje: Wikipedia (1, 2), Trolejbusy v Praze, Facebook |
|||||
Nápověda
[Rozluštit] |
|||||
|
|||||
Obrázky | |||||
|
|||||
27.03.2017 Alkaster Nalezl cache | |||||
TFTC :) | |||||
09.10.2015 Kozos Nalezl cache | |||||
nali | |||||
14.05.2015 obludak Nalezl cache | |||||
Nalezeno p?i GC. Díky za p?idání sem. Snad na GC p?eije, kdy se tam mluví o archivaci. | |||||
11.02.2015 p.pirko Nalezl cache | |||||
16:00 Odloveno cestou z prce. Dky za p?iveden na tohle msto. ?lov?k by jinak ani netuil, e tu taky jezdily trolejbusy. A ta to?na je p?kn? zachoval. Umst?n kee je taky fajn. Dky zake. | |||||
[Zobrazit všechny logy] |